Thursday, August 11, 2011

bogel ... berlari ....


Semalam aku menyusuri satu denai kecil menuju ke bazar ramadhan (lokasi dirahsiakan).
Dalam keasyikkan minda menelaah juadah berbuka yg pastinya beribu- ribu jenis terhidang sebentar lagi, aku dikejutkan dengan bunyi pekikan manusia!
"wahh...ada manusia dalam bahaya"..apa yg penting kerjasama (nyanyi versi wonderpet)

aku terus melakukan kona baring cecah lutut menuju ke arah pekikan itu....waktu itu ku kira sekitar jam 6.30ptg...suasana agak suram, kelam sedikit kerana denai itu diliputi pepohon lebat.

ini agak menyeramkan.....errrrrr......errr...

semakin jelas bunyi pekikan itu..bermakna aku semakin hampir dengannya......hati makin kuat bertanya....

"ishh..bulan puasa mana ada jin n syaitan....arghh..ini mesti orang ni...kalau langsuir macamana?"

walau persoalan demi persoalan datang....aku terus menghampiri bunyi pekikan itu....

"dahla aku sorang- sorg ni..mampus kalau kene kekoh nge langsuir ni..."

walau timbul sedikit ketakutan...kaki aku seperti tidak tahu berhenti melangkah...motor ku parking di bawah redup pohon kekabu..."Ahhh..KEKABU?"

"pokok kekabu kan sinonim dengan makhluk halus..."...

gulp....aku menelan air liur...


baru hendak berpatah balik......tiba tiba...!

suara itu seolah- olah menghampiri aku....seperti hanya 5 6 meter dibelakangku........
"aku dah kena!"

aku menoleh perlahan - lahan ke belakang....lalu...

terlihat akan aku dari mana datangnya pekikan itu...

"Cissss! kalau nk isap gam pun janganla terpekik terlolong...dahla bogel....ba#gsat!"

aku capai kayu....acahh.....terus mamat gian tu blah.....

"nasib baik xkena heart attack"

tgk jam....ciss...dh pukul 7.15 minit...haram betul....xsempat dah nk p bazar ramadhan....

BALIK RUMAH. TANGAN KOSONG. KENA BEBEL. PADAN MUKA.


No comments:

Post a Comment