Saturday, June 6, 2009

masihkah kau ingat

SYJ

studio oh studio


Masih segar dalam ingatan kisah- kisah

pahit manis kehidupan di sebuah kotak konkrit

yang dinamakan studio....A//mince


dan masih aku tak luper akan kehebatan dan kepincangan

perjalanan kenaifan hidup dalam studio...


di situ aku ketemu bermacam- macam ragam manusia

di situ aku kenal asal usul noda dosa dan pahala

di situ tempat kami melepak bersama

di situ ada pelbagai cerita


walau gaji yang diberikan kpd aku cukup tinggi

iaitu rm2.00 sehari...aku masih mampu

menghirup secawan kopi dan sebutir karipap

berisikan ubi dan ikan di sebuah kedai

yang femes 'kedai underground'


tima kasih abg shab utk gaji itu


tak lupa juga kalau adi datang

semua pakat sembunyi rokok..

"rokok sket...stenggg.." itu lah hobi adi..


kadang2 maro gila datang...

adakala maro normal dtg...


izhan mari jugok jarang- jarang

idin mari ada bodyguard kiri kanan

aidil pulok rambut macam sarang tebuan

yus macam biasa skateboard siang malam


adalagi...


ezat jenis tindik subang (koyal)

matyie..."kari ke dal?"

nazri sex jiwang

hok femes skali tentulah awang...


basri mcm biasa joki haram

lepak ngan aku sampai malam


dan masih aku tak lupa..


setiap hari sabtu..

pakat- pakat memasak mee goreng

potong sayur...

celor bihun...

bungkus..start muto..

konar kot laluan jiwa

bagi sebungkus sorang


puashati sangat- sangat masa tu


walau tak kaya mcm umno...

walau tak berilmu mcm Tok Guru

walau tak sejahat Hulubalang banggol...

kami masih mampu membantu...


penarik beca...org istimewa (gila)

semuanya menjadi member...


aduhai...studio..studio...


member- member kata...

nak jamming sejam..

tapi masuk kat dalam berjam- jam..

nak tegur nnti member kata kejam

api letrik naik setiap bulan...

nasib,..nasib...


kini studio tidak lagi bernyawa...

yang tinggal hanya nama

yang makin lama makin dilupa


yang masih wujud cuma

kedai josh...nasik goreng kampung...

roti canai...

hahhahahaahhaahahahaa....


biarlah ianya menjadi kenangan...


sampai bila- bila...


sekian

8 comments:

  1. Kenangan silam aku dan dirimu

    ReplyDelete
  2. pwph teringak pulok kt manusia misteri...

    ReplyDelete
  3. manusia misteri? ye dok sb tu.

    ReplyDelete
  4. kedai underground tu ade lg ke? haha
    adi sudah insaf. dok mitok rokok doh.
    weh bile thefarouk nok jamming pulok?

    ReplyDelete
  5. dzul
    mana ada lg doh kedai underground tu..kene sodok nge proza...

    ReplyDelete
  6. mu ingat dok muka abang underground

    ReplyDelete